W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

Verbonden met je familie geschiedenis

Gepost door op okt 31, 2019 in Carrousel, Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Verbonden met je familie geschiedenis

Wat voor gedrag een kind ook laat zien, het staat nooit op zichzelf. Of het nu om woede aanvallen, een angstprobleem of een negatief zelfbeeld gaat. We zouden het kind onevenredig belasten als het naar therapie mag om een oplossing voor haar ‘probleem’ te vinden, en dat is dan dat. Een volwassene zou zoiets niet klaarspelen in zijn eentje, een kind kan dat zeker niet. Een gemotiveerd kind is een ding. Daarnaast hebben ouders, opvoeders en hulpverleners de taak om mee te zoeken naar de sleutel tot verandering. Bij een intake wordt...

Lees verder

Midzomertijd

Gepost door op jul 21, 2019 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Midzomertijd

De zomervakantie zorgt voor een natuurlijke break wat betreft kindertherapie. Wij zijn van mening dat alle kinderen in de zomerperiode even helemaal vrij mogen zijn. Om zich te laven aan frisgroene bomen tegen strakblauwe luchten, bontgekleurde bermen, de oneindige zee en het strand… De laatste weken van het schooljaar kenmerken zich door een vrolijke drukte. Tegen de achtergrond van dorpsfeest, avondvierdaagse en voetbalkamp spelen zich ook nog allerlei andere processen af die we graag goed willen afsluiten voor de vakantie. Soms...

Lees verder

September Focusing Maand

Gepost door op mei 20, 2019 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor September Focusing Maand

In de maand september worden door heel Nederland workshops en activiteiten aangeboden om Focusing onder de aandacht te brengen. Bij Rond de Levenslijn kun je voor een gratis kennismakingssessie in aanmerking komen. Wil je graag handvatten om je energie beter te gebruiken? Wil je meer verbinding tussen denken, voelen en doen? Wil je meer inzicht in hoe je energiesysteem in elkaar zit? Focusing bevordert je intuïtieve ontwikkeling. Je voelt je beter over jezelf, je ervaart meer basis en meer balans in je leven. Focusing biedt je de tools om...

Lees verder

Therapie voor alle leeftijden

Gepost door op mrt 12, 2019 in Nieuws | 0 reacties

Ook als ouder van een kind in therapie kun je behoefte hebben aan een stukje begeleiding. Deze ouderbegeleiding is een wezenlijk onderdeel van hulpverlening op maat.

Lees verder

Alles wat je aandacht geeft groeit

Gepost door op jan 22, 2019 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Alles wat je aandacht geeft groeit

Veel mensen denken dat ze alles met het hoofd moeten oplossen, veel kinderen ervaren ‘druk’ in het hoofd. We zijn ‘vergeten’ dat het lichaam als eerste reageert op ervaringen en omgekeerd dus ook meedoet in het maken van keuzes. Door een overwaardering van het denken in onze cultuur is het lichaam in discrediet geraakt. In onze praktijk merken wij dat kinderen overbelast raken doordat er een grote claim op de cognitieve vaardigheden ligt. Met soms ‘onaangepast gedrag’ als gevolg. Wij gaan naast het kind...

Lees verder

Hoe werkt dat eigenlijk, Beeldende Therapie?

Gepost door op dec 1, 2018 in Nieuws | 0 reacties

Een ouder vergelijkt beeldende therapie met het bekende tv programma: ‘De taarten van Abel’, want: terwijl je samen iets gezelligs zit te doen, raak je gemakkelijk aan de praat over dingen die je bezig houden… Het is waar, we werken hier vooral met creatieve middelen. Er wordt getekend, gekleid, geverfd en wat je maar kunt doen om jezelf uit te drukken. En ja, het is ook waar dat veel mensen gemakkelijker praten terwijl ze iets aan het doen zijn. De aandacht is minder strak gericht op het formuleren en denken; tussen de bedrijven door...

Lees verder

Een therapieproces in vogelvlucht

Gepost door op okt 30, 2018 in Nieuws | 0 reacties

Cliëntgericht werken betekent afstemmen op de individuele cliënt. Therapie is maatwerk. Dat begint met een intakegesprek. In dit gesprek wordt de hulpvraag geformuleerd die de ouders voor ogen hebben. In de eerste therapiesessies met het kind wordt ook de hulpvraag met het kind zelf besproken. Wat zou hij/zij anders willen in zijn/haar leven? Hoe zou de therapeut daar bij kunnen helpen? Het kind is de cliënt, de ouders faciliteren. Hierna volgen 3 of 4 observatiesessies waarin de therapeut vooral informatie verzamelt om straks het...

Lees verder

Ik mag weer naar de Boomhut!

Gepost door op sep 28, 2018 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Ik mag weer naar de Boomhut!

Tegelijk met het nieuwe schooljaar zijn ook wij van Rond de Levenslijn weer van start gegaan. Het is altijd even wennen om vanuit de vrije vakantiesfeer in het werkritme te komen… Het weer is nog zo zomers, de sport en de muzieklessen beginnen… Wennen aan een nieuwe klas, de nieuwe meester of juf… Alles kost zoveel energie! De ervaring heeft geleerd om niet te hard van stapel te lopen met de therapiesessies. Er zijn natuurlijk altijd kinderen die staan te trappelen om naar ‘de Boomhut’ te mogen, met name degenen die voor...

Lees verder

Hooggevoelig

Gepost door op aug 24, 2018 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Hooggevoelig

Hooggevoeligheid (HSP) Kinderen hebben ruimte nodig om zich vrij en natuurlijk, in hun eigen tempo te mogen ontwikkelen. In een samenleving die gericht is op snelheid en prestatie raakt deze kwaliteit in de verdrukking. Een kind dat gevoeliger is dan gemiddeld reageert hier eerder en heftiger op. Een hooggevoelig persoon (HSP) heeft een gevoeliger zenuwstelsel dan gemiddeld en neemt subtielere nuances waar. Een hooggevoelig persoon heeft meer rustmomenten nodig om zintuiglijke waarnemingen te verwerken, te ordenen en los te laten....

Lees verder

Luisteren in drie richtingen

Gepost door op apr 16, 2018 in Nieuws | Reacties uitgeschakeld voor Luisteren in drie richtingen

Ik maak ook altijd alles stuk! Berend 14 jaar, klas 2 HAVO, is doorverwezen door de gebiedsteammedewerker. Hij heeft de diagnose PPD-NOS. Berend kan zich moeilijk concentreren op zijn leerwerk en haalt regelmatig lage cijfers. Op de basisschool is Berend vaak gepest door klasgenoten. Hij zit nu in een klas waar hij er wel bij hoort en wil graag in deze klas blijven. Berend heeft een negatief zelfbeeld ontwikkeld en houdt zich onverschillig ten opzichte van wat hij voelt. ‘U bent er morgen toch ook bij?’ vraagt Berend bij binnenkomst. Hij...

Lees verder